XII. Nemzetközi Táplálkozásmarketing Konferencia

×

Figyelmeztető üzenet

A konferenciára már nem lehet jelentkezni.
Időpont: 
2016. november 23.(szerda) 09:00 - 17:00
Jelentkezés időpontja: 
2016. október 10.(hétfő) - 2016. november 20.(vasárnap)
Helyszín: 
Debrecen
XII. Nemzetközi Táplálkozásmarketing Konferencia
„Új élelmiszer-innovációs megoldások és módszerek a digitális gazdaságban Funkcionális élelmiszerek és egészség”
Szervezők: Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Marketing és Kereskedelem intézet
Magyar Tudományos Akadémia, Debreceni Akadémiai Bizottság
Időpont: 2016. november 23.
Helyszín: Lycium Hotel Debrecen (Bálterem) 4026 Debrecen, Hunyadi u. 1-3.
Koncepció:
A nyílt innovációs paradigma a kutatás-fejlesztési folyamatot nyitott rendszerként értelmezi, amelynek során a vállalatok az új értékek teremtéséhez nemcsak belső, hanem külső forrásokat is igénybe vesznek. A nyílt innovációs folyamat magában foglalja azt is, hogy a termékek fejlesztésének generálója maga a termékek felhasználója, vagyis legtöbb esetben a fogyasztó. Ez az úgynevezett felhasználó-vezérelt innovációs folyamat, ahol a felhasználó a termékötlet kidolgozásától egészen az új termék bevezetéséig aktív részese az innovációs láncnak.
Az elmúlt években olyan új innovációs módszerek jelentek meg az élelmiszerpiacon, amelyek alapjaiban változtathatják meg a jelenleg még uralkodó zárt innovációs paradigmát. Elérkeztünk az ún. posztmodern marketing korszakába, ahol már nem a termék jellemzői, hanem annak imázsa és szimbólumrendszere a meghatározó, a fogyasztók igényeinek kielégítése helyett pedig egyre inkább a vevők hatalommal történő felruházása a jellemző. A fogyasztó már nem csak, mint a termék végső felhasználója, hanem, mint értékteremtő személy jelenik meg, aki aktívan együttműködik a vállalatokkal az innovációs folyamatokban. Mindez pedig a digitális technológiák megjelenésének, globális elterjedésének és gyors adaptációjának köszönhető.
A posztmodern marketing térhódítása természetesen új piackutatási eszközöket és módszereket is igényel. Ilyen új, kvalitatív típusú módszernek tekinthető a netnográfia, valamint az ún. crowdsourcing, vagy magyar elnevezéssel a közösségi ötletbörze. Ebbe a körbe sorolhatók továbbá a közös értékalkotó csoportok, valamint a szemkamerás vizsgálatok és a Word-of-Mouth kampányok is. A konferencia résztvevői elemezni fogják azokat az új innovációs megoldásokat, amelyek az élelmiszerek piaci sikerességét alapvetően meghatározzák, ezzel csökkentve a piaci bevezetés után bekövetkező magas bukási arányt.
A konferencia a következő fontosabb kérdésekre keresi a választ:
  1. Valóban eljött-e a posztmodern marketing kora?
  2. Fogyasztói hatalomátvétel? Hogyan működjünk együtt a fogyasztóinkkal?
  3. Melyek a legújabb tendenciák a táplálkozás- és egészségmarketingben?
  4. Melyek a legújabb termékfejlesztési elvek a funkcionális élelmiszerpiacon?
  5. Hogyan pozícionáljuk az új funkcionális élelmiszereket?
  6. Milyen új piackutatási módszereket alkalmazzunk a sikeres innováció érdekében?
  7. Hogyan adjunk el sikeresen a digitális élelmiszer-gazdaságban?
A rendezvényen lehetőség van elektronikus (120x90 cm méretű, fekvő) poszter bemutatására a konferencia témakörében.
A rendezvény alatt folyamatos program a kiállítók termékeinek kóstoltatása a kijelölt standokon, amelyre november 10-ig kiállítók jelentkezését várjuk. Plusz költsége nincs!
Regisztrálni kizárólag az alábbi mezők kitöltésével és a http://taplalkozasmarketing.hu/konferenciak/xii-nemzetkozi-taplalkozasma... linken lehet!
Regisztrációs díj: 20.000 Ft+ÁFA/fő
Debreceni Campus Nonprofit Közhasznú Kft.; Erste Bank: 11600006-00000000-06799485
Figyelem!
2016. november 10. utáni lemondás esetben nem áll módunkban visszafizetni a regisztrációs díjat!
A rendezvénnyel kapcsolatban felmerülő kérdéseit várja Dr. Soós Mihály.
e-mail: soos.mihaly@econ.unideb.hu, Tel: (20) 299-8310
 
PROGRAM
0830 –1000               Regisztráció
1000 –1010               Megnyitó – Dr. Pető Károly (DE)
                                                      Prof. Dr. Szakály Zoltán (DE)
 
Plenáris előadások
Levezető elnök: Dr. Totth Gedeon (BGE)
1010 –1030            Prof. Dr. Szakály Zoltán (DE): A posztmodern marketing kora: új irányok a táplálkozásmarketingben
1030 –1050            Prof. Dr. Popp József (DE): Élelmezésbiztonság és táplálkozás az innováció tükrében
1050 –1110            Dr. Tompa Gábor (Nestlé Hungária): A Nestlé „Táplálkozás, Egészség, Jóllét” stratégiájának megvalósítása és annak tanulságai kis- és közepes méretű élelmiszergyártók számára
1110 –1130            Fehér András (DE): Digitális evolúció az élelmiszer-gazdaságban
1130 –1150            Dr. Sütheő Péter (Intersoft) – Dr. Roszík Péter (Biokontroll): Biotermékek eredetigazolása az ADNS Jogjegy rendszerrel
1150 –1200            Várkonyi Beáta (Danone): Digitális CRM az eladásösztönzés szolgálatában
1200 –1300            Ebédszünet
1300 –1310            Szakály Sándor Innovációs Díj átadása
1310 –1330            Prof. Dr. Biacs Péter (SZIE): A funkcionális élelmiszerek előállítása, forgalmazása és táplálkozástudományi jelentősége
 
Táplálkozásmarketing a tudomány oldaláról
Levezető elnök: Prof. Dr. Lehota József (SZIE)
1330 –1345            Dr. Kontor Enikő (DE) – Dr. Kiss Marietta (DE): A fogyasztói magatartás dimenziói a funkcionális élelmiszereknél
1345 –1400            Dr. Gál Tímea (DE): Valójában mit gondol és mit akar a fogyasztó? – Egy netnográfiás kutatás eredményei az egészségtudatos táplálkozásról
1400 –1415            Dr. Temesi Ágoston (SZIE) – Prof. Dr. Szakály Zoltán (DE): Termékfejlesztési elvek a funkcionális élelmiszerek piacán
1415 –1430            Kertész Balázs (Szinapszis): A magyar lakosság egészségértése és egészségügyi információszerzése
1430 –1440            Vita
1440 –1500            Kávészünet
 
Táplálkozásmarketing a gyakorlat oldaláról
Levezető elnök: Pászti Balázs (MMSZ-AÉMT)
1500 –1515            Dr. Soós Mihály (DE; InnoFood Marketing): Innovatív piackutatási megoldások egy vállalat példáján
1515 –1530            Gila Éva – Molnár Éva (Gyulahús): E-mentes vagy mégsem? Fogyasztói igények és termékfejlesztés
1530 –1545            Dr. Losó Adrienn (Mirelite Mirsa): Innovatív kényelmi élelmiszerek fejlesztésének tapasztalatai
1545 –1600            Kelényi Kolos (Szamos Marcipán): Funkcionalitás és élvezet, energiaszelet a Szamostól
1600 –1615            Novák Norbert (DE): Egy új termékötlet marketingstratégiája hallgatói szemmel
1615 –1625            Vita
1625 –1630            Zárszó

Jelentkezés a konferenciára