XI. Nemzetközi Táplálkozásmarketing Konferencia

×

Figyelmeztető üzenet

A konferenciára már nem lehet jelentkezni.
„Nyílt Innováció és Közös Értékalkotás a Fogyasztókkal – Komplex Egészségértelmezés az Élelmiszer-gazdaságban”
Időpont: 
2015. november 11.(szerda) 09:00 - 18:00
Jelentkezés időpontja: 
2015. szeptember 24.(csütörtök) - 2015. november 09.(hétfő)
Helyszín: 
Debrecen, Kölcsey Központ

Mottó:

„A legnagyobb kockázat az, ha nem vállalsz semmilyen kockázatot. Egy gyorsan változó világban az egyetlen stratégia, ami biztosan sikertelen, az, ha soha nem kockáztatsz.” (Mark Elliot Zuckerberg)

 

A nyílt innovációs paradigma a kutatás-fejlesztési folyamatot nyitott rendszerként értelmezi, amelynek során a vállalatok az új értékek teremtéséhez nemcsak belső, hanem külső forrásokat is igénybe vesznek. A nyílt innovációs folyamat magában foglalja azt is, hogy a termékek fejlesztésének generálója maga a termékek felhasználója, vagyis legtöbb esetben a fogyasztó. Ez az úgynevezett felhasználó-vezérelt innovációs folyamat, ahol a felhasználó a termék ötlet kidolgozásától egészen az új termék bevezetéséig aktív részese az innovációs láncnak.

Tapasztalataink szerint az igazán sikeres vállalatok kiemelten fontosnak tartják a fogyasztók bevonását az innovációs és fejlesztési folyamataikba. A megkérdezett vállalatvezetők szerint a fogyasztóknak a cég üzletpolitikáját és jövőjét érintő stratégiai döntésekben ma már nagyobb a súlya, mint az igazgatótanács tagjainak (IBM, 2013). Ez a hozzáállás jól tükrözi azt a szemléletet, amelynek végeredménye a közös értékalkotás, amely segíti a vállalatokat a fogyasztói igények mélyebb megértésében, a marketing stratégiák kidolgozásában, végeredményként a verseny- és piacképesebb termékek előállításában. De mire van szüksége a fogyasztónak manapság? Azt mondhatjuk, hogy a legnagyobb igény az egészségesség trendjének megfelelő termékek iránt mutatkozik. Az élelmiszer innovációs irányokat is ez a fogyasztási trend határozza meg.

A hazai élelmiszer-kiskereskedelemben évente átlagosan 32 500 új termék jelenik meg (Nielsen, 2015), és tizenkét hónap után mindössze 8 000 marad a piacon, vagyis a bevezetett készítmények 25%-a.

A TÁMOP-4.2.6-15/1-2015-0001 KOMPLEX INNOVÁCIÓ - Egészségipari hálózat a hatékonyság növelése érdekében” pályázat keretében megrendezésre kerülő konferencia fogyasztói magatartáskutatások és sikeres vállalati marketingstratégiák segítségével választ keres arra, hogy milyen módszerekkel csökkenthető az új élelmiszerek magas bukási aránya a piacon, illetve hogyan növelhető az innovatív (köztük az egészségvédő) élelmiszerek értékbeli részesedése a vállalatok termékeinek értékesítésén belül.

A Konferencia fontosabb témakörei

  1. A nyílt innováció alkalmazásának és a fogyasztó bevonásának lehetőségei az élelmiszeriparban
  2. Egészségmagatartás, tudatos táplálkozás és funkcionális élelmiszerek
  3. A komplex egészségértelmezés hatása a piaci innovációra
  4. Mitől lehet sikeres egy vállalati stratégia? Me-too vagy me-only termékek? Fenntarthatóság? Fogyasztó-vezérelt termékfejlesztés?
  5. Rövid ellátási láncok, élelmiszerpazarlás és az ökológiai lábnyom kapcsolata
  6. A digitális világ kihívásai és a vállalati innovációra gyakorolt hatása

 

PROGRAM

0830 –1000      Regisztráció

1000 –1010      Megnyitó – Dr. Pető Károly (DE), Prof. Dr. Szakály Zoltán (DE)

 

Plenáris előadások

Levezető elnökök: Prof. Dr. Popp József (DE), Dr. Totth Gedeon (BGF)

1000 –1025       Prof. Dr. Szakály Zoltán (DE): Nyílt innováció és közös értékalkotás a fogyasztókkal az élelmiszer piacon

1025 –1050       Prof. Dr. Törőcsik Mária (PTE): Az egészség trendjének érvényesülése az élelmiszer piacon

1050 –1115       Őri Ágnes (Unilever Magyarország Kft.): Fenntarthatóság és funkcionális élelmiszerek

1115 –1140       Csongovai Tamás (CO-OP Hungary Zrt.): A kereskedelem elvárásai az innovatív és egészségtudatos élelmiszerek körében

1145 –1210       Dr. Prokisch József (DE): Élelmiszeripari innováció a gyakorlatban – Sikerek és kudarcok

 

1210 –1220       Meglepetés program

1220 –1320       Szünet

 

1320 –1330       Szakály Sándor Innovációs Díj átadása

1330 –1345       Szabó Imre (Havita-Tész Szövetkezet): Gyümölcsös disznó cukorrépából – Derecskei recept

 

Táplálkozásmarketing a tudomány oldaláról

Levezető elnökök: Prof. Dr. Lehota József (DE), Dr. Polereczki Zsolt (DE)

 

1345 –1400       Kiss Virág (DE) – Prof. Dr. Szakály Zoltán (DE): Egészségmagatartás és tudatos táplálkozás a fiatalok körében. Ígéretes célcsoport?

1400 –1415       Dr. Kovács Ildikó (SZIE) – Dr. Komáromi Nándor (SZIE) – Prof. Dr. Lehota József (SZIE): A vállalatok társadalmi felelősségvállalásának fogyasztói megítélése

1415 –1430       Fehér András (DE) – Prof. Dr. Szakály Zoltán (DE): A digitális élelmiszer-fogyasztók kora – Új perspektíva az élelmiszeripar számára

1430 –1445       Vita

 

1445 – 1500      Szünet

 

Táplálkozásmarketing a gyakorlat oldaláról

Levezető elnökök: Avramucz Attila (Univer Product Zrt.), Palotás Gábor (Univer Product Zrt.)

1500 –1515        Avramucz Attila – Palotás Gábor (Univer Product Zrt.): Úszni a kék óceánban is kell. Minden nap – Az Univer K'enni Jó zöldségkrém termékcsalád piaci bevezetésének tanulságai

1515 –1530        Bódi Krisztina (Kométa’99 Zrt.): Sikeres innovációs megoldások a Kométánál

1530 –1545        Dr. Polereczki Zsolt (Pharmapolis Innovatív Élelmiszeripari Klaszter): Piacorientáció és fejlesztési igények a hazai élelmiszeripari kisvállalkozások körében egy K+F szolgáltató    szemszögéből

1545 –1600       Vita

 

1600 –1610       Zárszó

 

A rendezvény alatt folyamatos program a kiállítók termékeinek kóstoltatása a kijelölt standokon, ahová várjuk a kiállítók jelentkezését.

A rendezvényen való részvétel és kiállítás díjtalan, de regisztráció köteles!

Előadások videói

Jelentkezés a konferenciára